Najnowsze wpisy

28 lipca 2014 - Więcej sił NATO na Wschodzie * 15 marca 2013 - Obama: w sprawie Iranu „all options on the table” * 28 stycznia 2013 - Już jutro o 15:30 spotkanie on-line z Sekretarz Stanu Hillary Rodham Clinton * 1 sierpnia 2014 - Prof. Binienda jest doradcą Obamy czy to się komuś podoba, czy nie! * 22 stycznia 2013 - Kto jest kim i gdzie siedział? czyli najważniejsze vipy z inaugaracji drugiej kadencji BO * 6 czerwca 2013 - Amerykański gaz w Polsce zamiast rosyjskiego? * 4 czerwca 2013 - Koniec wizyty Sikorskiego w Waszyngtonie * 19 sierpnia 2014 - #EatPolishApples * 13 stycznia 2013 - Bush będzie kiedyś prezydentem USA * 3 września 2014 - „Prezydent” UE Tusk zaszkodzi śledztwu smoleńskiemu – wywiad z prof. Biniendą i mec. Szonert-Biniendą * Astrabit
logo
tweeter tweeter tweeter tweeter

Ostatnio postanowiłem wyrzucić z siebie kilka przemyśleń na temat kondycji Polskiej dyplomacji, a raczej jej niedołężności. W Nowy Rok chciałbym wejść z jakimś nowym przesłaniem ale okoliczności zwyczajnie na to nie pozwalają.

Spędzający przysłowiowego „sylwestra z jedynką” byli świadkami powitania 2013 z „hitem Gangnam Style”. O ile każdy obywatel kraju nad Wisłą mlekiem i miodem płynącego przyzwyczaił się już i nie dziwi nikogo widok 70 letniej kobiety, która za grube pieniądze ośmiesza się na scenie, próbując rozbawić masy poprzez poniżające i niezgrabne ruchy w myśl „piosenkopodobnych” dźwięków, o tyle martwi akceptacja i pochwała dla podobnych gestów w wykonaniu władz polskich. Mam na myśli oczywiście naszego ambasadora i jego taneczne popisy.

Jakże zabawna jest cała sytuacja. Jak dziś pamiętam głośne śmiechy i krytykę o wiele mniej obscenicznych pląsów byłej szefowej dyplomacji w rządzie PiS – Anny Fotygi. Opinia publiczna grzmiała wówczas „Poniża i ośmiesza nasz kraj”, „to się nie godzi”, „jak tak można” a dziś??? MSZ jest zachwycone sposobem promocji Polski dzięki „Gangnam Style”.

MSZ z dumą informuje: „Ambasador Tadeusz Chomicki wystąpił w filmie na zaproszenie chińskiej organizacji biznesowej BeMyGuest, działającej wśród ludzi sztuki, biznesu i dyplomatów w Pekinie. Cele promocyjne to zachęcenie biznesmenów chińskich do kontaktu z Polską i do odwiedzenia strony Ambasady w celu uzyskania informacji o Polsce. Film spełnił swą rolę. W nowoczesnej dyplomacji publicznej trzeba sięgać po takie metody jak obecność w mediach społecznościowych czy filmy wideo.” dalej dodają „Chcielibyśmy wykorzystać tę okazję, aby dotrzeć do Chińczyków aktywnych we wszystkich dziedzinach zawodowych, by zwrócili większą uwagę na Polskę, aby wesprzeć współpracę i inwestycje w Polsce, zachęcić do współpracy z polskimi przedsiębiorstwami.” 

Na miłość Boską! Czy tak dziś zabiega się o interesy gospodarcze? Mężowie Stanu i Dyplomaci z epoki II RP przewracają się dziś w grobach. Skala medialnego ogłupienia jest wręcz niewyobrażalna, a kierunek jasny – zasadniczych kwestii dla Polski wynegocjować wprawdzie nie potrafimy, ale do rozbawiania świata zgłaszamy się na ochotnika.

Jeśli tak mamy promować Polskę, to zwyczajnie jest mi wstyd!’

 

PR

Dodaj komentarz


*


+ jeden = 7


Ministerstwo spraw Zagranicznych        Ambasada USA w Warszawie        Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej        EBE        Central Intelligence Agency        Konsulat Generalny Stanów Zjednoczonych Kraków